9. října 2011

Kirwitzerův den 2011 aneb jak jsem si podal ruku s Egypťanem Sinuhetem

Kirwitzerovu dni letos předcházel zápis na Univerzitu třetího věku. Bylo to moc příjemné zahájení. Z filmu Romana Němce jsem viděl jen začátek, ale to, že přemluvil Vladimíra Fišera, aby dokument namluvil, před tím se skláním hluboce. Koupil jsem si dvd, tak si ho brzy pustím. Přednáška ing. Pavla Fochlera přiblížila nám zápecníkům život a architekturu dálněvýchodního Macaa. RNDr. Pavel Pintr nás zavedl do slunečních soustav mimo tu naši, kde jsme odhalovali planety a v závěru i život na nich, jak se k pátrání po exoplanetách, ale i k amatérskému pozorování vůbec dostat, o tom na závěr přednesl zajímavý příspěvek Libor Šindelář.

Prof. MUDr. PhDr. Eugen Strouhal, DrSc., letos osmdesátiletý doyen české egyptologické antropologie, který na veřejné přednášky už zásadně nejezdí, ale pro Kadaň udělal velkou výjimku, přednášel o lékařství ve starém Egyptě. Prohlédli jsme si lékařské papyry, viděli protézu palce u nohy, slyšeli mnoho zajímavého o bozích, kteří ovlivňovali nemoci a zdraví, o porodech a péči o dítě ve starověkém Egyptě a mnoha dalších zajímavostech. Večer na večeři a ráno na mši pan profesor nešetřil chválou na naše město, jeho architekturu, ale i služby, a na zdejší zájem o vzdělání a kulturu. Bylo to moc příjemné setkání. A já mám radost, že všechny přednášky měly dost posluchačů, a po těch letech, co Kirwitzerovy dny organizuji, jsem ani vteřinu nebyl smutný.

2 komentáře:

Ventz řekl(a)...

Bohužel jsem stihl jen přednášku právě profesora Strouhala, ale stála za to :)

Anonymní řekl(a)...

Pan profesor je nejen úžasný přednášející, ale také pozorný a vstřícný posluchač. Sledovala jsem, jak poslouchá Lukášův výklad, celou dobu byl soustředěný,zvědavý,kladl báječné otázky,které svědčily o tom, že se zajímá a přemýšlí, se zájmem a jiskrou v oku se vyptával na věci, na které jsem já ani nepomyslela.A nutno říct, že náš Lukáš si vedl velmi dobře,dokonce byl panem profesorem nepřímo pochválen.Moc krásná setkání - to večerní i to ranní :) Cecilie