11. září 2011

V Africe

Včera odpoledne jsem strávil s vokálním kvartetem Laurus. Zapěli na čtyřech místech v Kadani a získali si nadšené posluchače. Na poslední zastávce, v Mikulovické bráně, zazpívali moji oblíbenou finskou polku a také africkou Mbube Solomona Lindy.

Z Bieblovy sbírky S lodí jež dováží čaj a kávu se mi nejvíc líbila část s básněmi z domoviny, z exotických básní mě pak nejvíc zaujala báseň V Africe.

Křoví se pohnulo nablízku
a vzduchem zasvištěl šíp.
Na krok před námi padl do písku.
Černoušku, uč se střílet líp!

Řeknu pak: Buďte zdrávi, černí bojovníci!
a začal jsem rozdávat dary.
Svou tropickou helmu, kabát. Beztak je horko v límci.
tady jsou hodinky, boty. Už jsem nahý.

Hned kolem nás tvoří se ďábelský kruh,
lajlajlááá! jak je tam u nich zvykem.
Hle přichází k nám bílý bůh
a zvolí mě náčelníkem.

Teď vy, má krásná společnice,
též musíte se vysvléci.
Buď stane se z vás také náčelnice,
neb jinak byl bych nucen dát vás upéci.


Pár let po vydání sbírky se Biebl do Afriky vrátil na svatební cestu.

Žádné komentáře: