21. května 2011

První vlaštovka KDK

Letošní divadelní květen nemá dobrý horoskop, Venuše, Merkur a Mars se společně ocitají ve znamení Býka a Měsíc nestojí na šťastném místě. Asi proto se těsně před přehlídkou tři z deseti bodů programu nějakým způsobem zašmodrchaly a těžko se rozmotávají.
Nicméně divadlo žije a já už jsem nyní naplněn zážitky. Nadchlo mě především úplně první představení, které s dětmi z dramatické sekce Tanečního studia M secvičila Marcela Vlčková. Scénář pro jejich Ferdu Mravence napsal Ladja Dlouhý. V téměř hodinu trvajícím představení excelují talentované herečky (jestli jsem se dobře všiml, mužské pohlaví zastoupeno vůbec nebylo). Klobouk jsem musel strhnout k zemi zejména před představitelkami hlavních rolí Ferdy Mravence a Brouka Pytlíka (při tom si vždy vzpomenu na slovenský překlad těchto postaviček: Fero Mraviec a Chrobák Vrecko). Nejen že ve svém věku zvládly obrovské porce textu, ale měly úžasný projev, grimasy a gesta, věděly, co říkají a jak to mají vyjádřit i tělem (samozřejmě že zde chválím i paní režisérku, to je především její zásluha). Po divadle do zákulisí nechodívám, ale tentokrát jsem děvčatům musel říct, jak se mi jejich výkony líbily! Hned v závěsu za nimi ale skvěle hrály též představitelky Berušky, Hlemýždě, a škvorů – strážníků. Ještě jednou aplauduji!

1 komentář:

Pavlik řekl(a)...

Souhlas, další foto zde: http://pavlikovoblog.blogspot.com/2011/05/kdk-ferda-mravenec.html