16. února 2011

Nemilosrdná Věra

Když se v roce 1929 konal mezinárodní šachový turnaj v Karlových Varech, nastoupila do něj i první žena, která byla vpuštěna mezi šachové velmistry. Vídeňský mistr Albert Becker navrhnul, že pro šachisty, které porazí, by se měl vytvořit zvláštní klub. Vtip vzbudil nadšený ohlas mezi muži. Albert Becker se stal prvním členem klubu a když se klub rozšířil, byl jmenován jeho předsedou. Šachová mistryně světa z roku 1927 porazila konečně i velmistry, kteří se později stali mistry světa. Jmenovala se Věra Menčíková a narodila se českému otci a britské matce v Moskvě přesně před 105 lety. 

Uctil jsem její památku třemi online partiemi se soupeři z Indie, Venezuely a Iránu. Ind mě porazil ve vyhrané partii na čas, Peršanovi jsem to oplatil a vyhrál jsem na čas já. Mladík z Caracasu mě ovšem vyučil matem ve 14. tahu. V posledních dvou ligových zápasech jsem rovněž prohrál a musím znovu zopakovat, že šachy hraju zejména proto, abych v životě uměl prohrávat. Nejen se ženami, ale i s dětmi.

Žádné komentáře: