17. ledna 2011

Chudoba cti netratí, polibte mi ... bohatí

Skotský písničkář Matt McGinn se narodil 17. ledna 1928 jako jedno z devíti dětí chudé rodiny ve městě Glasgow. Žilo jich 11 v jednom pokoji s kuchyní. My se dneska s Věruškou bojíme, aby nám ve třech (+2 kocouři) stačilo 2+1.

Matt McGinn se narodil ve stejný den a rok jako můj děda, kterému věnuji tuhle veršovánku inspirovanou McGinniho protestsongem Rich Man's Paradise.

Rajský pocit boháče, chudákovo peklo,
tenhle život proskáče, tomu se to smeklo.
Vždy, když přijde neděle, chudí poslouchají
o bohatých v kostele, že nebudou v ráji.
Nebudou tam, jelikož v ráji jsou už nyní,
kdo má
prachů plný koš, prach ho neušpiní.

Děda mě naučil skromnosti. Z luxusu je mi fyzicky špatně, a tak se mu musím ze zdravotních důvodů bránit. Zatím se mi to daří. Přesto si ale připadám bohatý a ze strachu z pekla rozdávám almužny. Tuhle jsme potkali takového toho kadaňského indiána z kmene tolueňáků před Kauflandem a udělali jsme mu s Věruškou nákup, že se skorem nevešel do igelitky, a ještě dostal dvacku na pivo. Věruška říká, že jsem se ho bál. Ale já se nebál jeho, já se bál pekelných kotlů. A jeho asi taky, trochu. Trochu víc. Ale pak už ne.

1 komentář:

Bicci řekl(a)...

To je pěkný Honzíku. Ani ne ten nákup, ale jak to vnímáš a dokážeš říct nahlas.