22. prosince 2010

Šelmy

Neodolal jsem a pořídil do domácnosti další zvířenu. Z jednoho vrhu šesti mláďat máme teď hned čtyři u nás doma. Už jsou ale odrostlá a jsou tak velká, že nevím, kam s nimi. První den jsem je jen hladil po hřbetě v obýváku, dnešní noc ale už strávila vedle mé postele. Jejich předchozí domácí se jmenoval Bohumil Bauše. Tak trochu je rozmazlil.

Aby bylo jasno, mám doma čtyři ze šesti svazků Brehmova Života zvířat v Baušově úpravě z počátku 20. století. Chybí mi druhý díl Ptáků a pak svazek s kapitolou Členovci, červi, měkkýšovití, měkkýši, ostnokožci, láčkovci a prvoci. Nejdříve jsem se zakousl do ssavců, z nich do šelem a z těch jsou jako první v knize šelmy kočkovité. Velkou radost mi udělalo, že sám Alfred Brehm jednu kočku vlastnil. Nosila mu vzorky ptáků a hlodavců do jeho sbírky a když zemřel, nechtěla se utrhnout od rakve. Už se těším, až to jednou budu číst dětem! Konečně se taky něco dozvím o přírodě.

Žádné komentáře: