21. ledna 2009

Kočičí život



O kočičí inteligenci se vedou debaty hlavně mezi majiteli psů. Ti jí malým čtvernohým šelmám z konkurenčního plemene většinou moc nepřiznají. S IQ to asi opravdu nebude nejrůžovější: Kajetán si umí otevřít dveře, ale s konzervou už je to horší. Neumí psát, strašně škrábe. Navíc ani žádný domácí práce nezastane. Jen předení by zvládnul, ale i v tom má mezery a do kočičí Menzy by ho určitě nevzali.

Jak ale asi víte, stejně jako u lidí ani u koček nerozhoduje tolik kvocient inteligence samotný jako spíš schopnost interkomunikace, tzv. sociální inteligence. Vždycky když přijdu domů, Kajetán se mi otírá o nohavice a je až psovsky rád, že jsem se po čase zase objevil na prahu. Ale dneska jsem přišel a nic. Koukal na mě pak ze svýho pelechu v obýváku uraženě, jako bych mu něco udělal. A v tu chvíli jsem si vzpomněl. Než jsem odešel, tak jsem si na internetu prohlížel tyhle stránky. A Kajetán si to hned přebral a špatně pochopil. Nakonec si to nechal vysvětlit, zahrál si se mnou šachy a teď spokojeně spí.

2 komentáře:

Amara řekl(a)...

Chceš ho ubytovat v hotelu?

J-Lo řekl(a)...

Jen jsem si vzpomněl, že když je Mike na kurzu češtiny v Praze, dává svýho kocoura do kočičího hotelu tam někde ve Walesu, tak jsem byl zvědavej, jestli je něco takovýho tady poblíž. Ale Kajdovi to nehrozí, nevím, kde máme očkovák:-D Věřím, že za ním s Andulkou když tak zase zajdete;)