15. prosince 2008

Princ benátský


Naposledy jsem Vivaldiho Čtvero ročních dob viděl na živo s Lenkou v Rudolfinu a to už je let. Na dnešní koncert v Kadani na Střelnici jsem se teda vážně těšil. Nic jsem nepřipravoval, muzikanti přijeli, já měl radost, oni měli radost, a tak jsem šel na chvíli před koncertem domů, protože jsem toho měl za celej den dost.

Vivaldi svoji kariéru začal v sirotčinci La Piéta ve svých rodných Benátkách (viz dole úryvek z filmu), kde taky koncerty nikdo neuváděl a nesděloval, kdy je konec. Odměnou mu nebyl puget, ale prostej potlesk. Vivaldi má kořeny v tom sirotčinci, tam se naučil hrát a jeho sboru zůstal věrnej, i když už byl slavnej skladatel a psal pro knížepány. A jeho hudba je proto tak krásná. To je všechno, co jsem chtěl vzkázat té dámě, která mi zkazila večer řečma, že to kulturák špatně zorganizoval. Ještě, že se necítím být „kulturákem“.





Žádné komentáře: