18. července 2008

Smysl kultury

Po přečtení článku pana Suchého se musím jednak zastat divadelníků, protože ten plakát je fakt docela ubohej, ale na druhé straně se mi líbí i pár opozičních příspěvků do diskuse, kde se mluví o pokoře. Ta v kumštu už asi není, a to je věc, která mě mrzí nejvíc. Ba ne, vím o skromných kumštýřích a věřím v jejich přežití. A proč dotovat kulturu? Nedávno mi na to odpověděl jeden poradce ze seriálu Ano, pane premiére, kterej jsem viděl poprvé a protože televizi nepouštím, tak bohužel i naposledy. Prohlásil něco v tom smyslu (teď jde trochu o parafrázi), že galerie, do kterých se nikdo nechodí dívat na obrazy, a divadla, která nemají diváky, tu musí být proto, aby se lidé, kteří do nich nechodí, mohli cítit civilizovanější, než kdyby věděli, že existují jenom supermarkety, kolotoče a horské dráhy. Potkal jsem pár lidí, kteří mi chválili, jak ta Kadaň kulturně žije a že je skvělé, kolik je tu kvalitních kulturních akcí. Ty lidi jsem ale nikdy na žádné z těch akcí neviděl. Teď už ale vím, jaký to má smysl, a tak mám zase energii do další zdánlivě zbytečné práce. Třeba na jaře 2009 se snad už můžete těšit na koncert Shahaba Toulouie.

Žádné komentáře: