10. července 2008

Kam čert nemůže



Věruška má někdy pocit, že o ní jeví zájem vyšší síly. Co bych to zastíral, o mě se zajímají taky, ale já všechno převrátím na freudovské id, a tak se duchů nebojím. Lepší film než Kam čert nemůže s Miroslavem Horníčkem a Janou Hlaváčovou v hlavních rolích a celým hvězdným nebem našeho herectva jsem tedy těžko mohl vybrat. Doplnil jsem si tak vzdělání. Jednak tím filmem, kde exceluje hlavní herecká dvojice a Sovák s Bróďou se častují nadávkami typu „buržoazní idealista“ a „vulgární materialista“ (1959), a druhak místem natáčení, kterým je z velké části hrad Pernštejn. Na Pernštejně jsem ještě nikdy nebyl, a tak mám jasný cíl letošních „prázdnin“ a to hlavně proto, že mi ve filmu ukázali mimo jiné i tenhle skvost.


Luky má knížku o sklípkové klenbě od Milady Radové, která zmapovala veškerý výskyt tohoto pozdně gotického fenoménu. A tak bych rád postupně většinu těch míst navštívil, abych jako správný Kadaňák mohl posoudit, jestli je ta naše nejkrásnější, což už ale samozřejmě vím dopředu, takže se nebojím, že bych byl nějak neobjektivní.

Žádné komentáře: