2. dubna 2008

Přes Alpy (na kole?)

Včera začala v klášteře série přednášek s názvem Z Kadaně do Jeruzaléma o pouti Jana Hasištejnského z Lobkovic k Svatému hrobu, již vykonal přesně před 515 lety (více informací již brzy najdete na zbrusu nových stránkách muzea). Bohužel jsem kvůli kurzu nemohl, a tak jsem si aspoň večer otevřel dvě svá vydání (1906, 1907) od bývalého ředitele rakousko-uherského hospicu (poutního domu) v Jeruzalémě dr. Fr. Malečka a přečetl si část, o níž byla včera řeč. Od té doby, co je vlastním, jsem toužil absolvovat cyklistickou pouť z Kadaně do Benátek, přesně podle Hasištejnova itineráře. Je to vlastně jen pouhý úvod k celému cestopisu, strohý výčet asi třiadvaceti měst, kde nocoval, a tak jsem jej i oskenoval a dávám jej v plen na stránkách, které snad nebudou odsouzeny k zapomnění. Během přípravy na můj skromný příspěvek do přednáškového cyklu (29. dubna jsou Benátky, to jsem zase bohužel pryč, ale dalších dvou 13. května a 17. června bych se snad už měl i aktivně zúčastnit) bych cestopis rád přetisknul celý, aby byl k dispozici všem zájemcům a třeba i cestovatelům, kteří rádi sledují něčí stopy. Pro začátek své plánované cesty si vytyčuji cíl najít ta žlutě vyznačná místa na internetu a něco se dozvědět o jejich současné podobě.

Žádné komentáře: