6. března 2008

Letop8čet (1968)


Dovoluji si Vás pozvat na svou přednášku z cyklu Letop8čet, která ale bude komponována z cizích prací a vzpomínek, neboť vychází z tříletého zadávání dějepisných seminárek na téma, které jsem pracovně nazval „Babi, co si pamatuješ z roku 1968?“ Tenhle týden jsem se zase docela porochňal ve starých periodikách a lokálních dokumentech, což mi připomnělo jedno z krásných období mého života, kdy jsem noc za nocí studoval u dědy ve sklepě staré Reportéry a Literární listy. Prožil jsem si tak rok 1968 pocitově skoro na vlastní kůži a nelituju toho. Snad i moje přednáška přinese trochu té autentické atmosféry onoho osudného roku, který v jenom oka mihnutí vzal za své.

Út 11. března 2008 od 17hod.
Refektář Františkánského kláštera



3 komentáře:

zuzna řekl(a)...

Matně si vzpomínám, že téma: " babi, co si pamatuješ z roku 1968?" jsi se pokoušel předhodit i naší třídě na dějepise. I přesto, že mě obrazně hřeje v kapse maturitní vysvědčení, nepamatuju si, že bych něco takového někdy s babičkou rozebírala. Škoda, dneska už se jí na to nezeptám. Z toho kouká evidentní důvod proč dělat domácí úkoly.

J-Lo řekl(a)...

:-)
A já zase už evidentně dál takový úkoly nebudu zadávat... Na přednášce bylo 9 lidí, z toho dva dějepisáři, dva studenti, dva pamětníci, dva posluchači mých večerních kurzů angličtiny a Lukáš - lidi to asi moc nezajímá... ale i tak jsem byl spokojenej... kdybys byla v Kadani, určitě by bylo lidí deset, že jo;)

zuzna řekl(a)...

to zcela jistě... jinak jsem dost udivená tím, jakým směrem se ubírá tvá kariéra, kdo ted bude dospívající mládeži skládat verše o historii aby je zaujal? Nezapadly v zapomění, neboj:) Třeba jednou vyjdou v nějakém almanášku:)