17. ledna 2008

Pepek

Můj dědeček je jen o rok starší než Pepek námořník. Ten taky slaví dneska narozeniny a do světa vplul podobně nenápadně. Dva maníci si ho v jednom komiksu najali jako jediného člena posádky pro svou loď. Jenže brzy si tahle postavička s obrovskými svaly na předloktí zdobenými vytetovanou kotvou, s jedním zdravým okem, svéráznou angličtinou a stále přítomnou dýmkou bafající jako komín parníku, získala obecenstvo natolik, že se stala ikonou 30. a 40. let a i já jako malej jsem věděl, že po špenátu jsou velký svaly.
Podlehl jsem stejnému omylu jako většina tehdejších Američanů, který vlastně dodnes nebyl plně vyvrácen. Ten omyl spočíval v desetinné čárce, jež špenátu v jednom průzkumu z 19. století mylně přičetla 10x vyšší obsah železa. Navíc špenát obsahuje vysoký podíl šťovanů, které na sebe železo vážou a odvádějí ho z těla pryč (a navíc podporují tvorbu ledvinových kamenů). Takže pro mě radši platí dále od špenátu dále.

Žádné komentáře: