28. ledna 2008

O snaze a vymrštěných nohách

Včera oslavil šedesátiny Michail Baryšnikov, jeden z nejlepších baletních tanečníků na světě. Poslouchal jsem jeho medailónek na Vltavě a pak jsem si četl něco na wikipedii a pustil si pár klipů.

Natáčel jsem dneska dva rozhovory pro radio Blaník, jeden z nich o divadle Navenek... a narazili jsme i na téma her se zpěvy, o které se poslední dobou v našem divadle snažíme, a to přesto, že mezi sebou nemáme žádného cvičeného nebo nějak zvlášť talentovaného zpěváka (těch pár mladých, kteří to zachraňují, teď nepočítám). Škoda, že jsem ten pořad o Baryšnikovi neslyšel dřív, protože jeho nejslavnější výrok zní: „Při tanci nezáleží na tom, jak vysoko umíte vymrštit nohu. Technika je o průhlednosti, jednoduchosti a upřímné snaze.“ Upřímná snaha nám snad nechybí. A jestli jo, tak to můžeme s celým Navenkem zabalit. Já doufám, že to 15. února v Orfeu rozbalíme jako Baryšnikov před třiceti lety v Giselle.



Žádné komentáře: