23. prosince 2007

Do kultury

Dostal jsem od své třídy nový mobilní telefon, protože tím, co jsem vytahoval z kapsy na katedru (naposledy se mi do sluchátka bez krytky zapasoval jeden arašídový oříšek a ne a ne ho vyndat, tak jsem musel aspoň jeho přečnívající část během hodiny ohlodat), jsem dělal ostudu profesorskému stavu a studenti navíc asi tušili, že když tedy mám být tím ředitelem, mělo by alespoň tři čtvrtě tlačítek z klávesnice reagovat na stisknutí… Děkuju!

Jiní mi připomněli, že bych si měl pořídit kufřík, protože batůžek, který nosím, není dostatečně reprezentativní (kdyby ještě věděli, že v něm mám často plastovou láhev, abych si mohl zapít prášky na nervy, co mi z nich občas praskají jako struny pod Paganiniho smyčcem). Jeden radní mi radil, že bych měl změnit doménu e-mailu, protože centrum.cz je asi příliš proletářská. Tyhle rady jsou jen bzučením mouchy v mých uších. Jediné, co jsem si slíbil, bylo, že si koupím sadu kvalitních košilí, protože se prostě sám sobě s těmi knoflíčky a límečkem líbím. A asi bych si měl časem koupit auto. Třída mi prý původně chtěla koupit trabanta, ale ti, co se ozvali na inzerát, za něj chtěli buď moc, nebo prodávali nepojízdný křáp bez STK. Přestože jsem si před časem diagnostikoval poruchu kinetického orgánu ve vnitřním uchu, takže se mi dělá v dopravních prostředcích špatně, je to už zase trochu lepší a tak se mi vrací stará vášeň pro jízdu vlakem a stopem. V létě se ale po nějaké té ojetině podívám. Jen mi musí zbýt na knížky, takže kdybyste někdo věděl o něčem levnějším třeba na propan-butan, ozvěte se. Dál totiž hodlám utrácet hlavně za knížky, on ten přechod ze školství do kultury není zas tak zásadní. Nebo začnu víc chodit do bichloteky (jak říká Ostravak), aspoň nebudu tak často platit za upomínky. Stejně ve spolupráci chci brzy v Kadani založit literární klub. Teď bych si chtěl koupit korespondenci V+W, kterou postupně vydává nakladatelství Akropolis a už po dvou dílech se stala knihou roku v anketě LN. Mimo jiné se tam píše:

„Jakmile se vyskytne hlava, která v sobě má něco jiného než nasráno, vymyslí pravdu. Kterou příští hlava pozmění, případně popře. Když je takových hlav za pár sto- či tisíciletí několik veletuctů, vytvoří spolu s miliardami hlav dobytčích, jež je obklopují, jakýsi tovar či útvar, kterému se říká kultura...“

Žádné komentáře: