4. listopadu 2007

Edudant a Francimor

MADAM ISTAR HALABÁBA
stát. koncesovaná kouzelnice

Přírodní pohromy,
škody na dobytku a jiném majetku,
přičarování ženicha,
jakož i jiná kouzla i čáry kulantně vyřizuji.
Též do domu.


Tahle knížka od Karla Poláčka mě zachránila od nudy na marodce ozdravovny v Jetřichovicích, a tak se k ní rád vracím, kdykoli usínám večer u maminky sám. Tentokrát jsem si přečetl kapitolky o Jeho Královské Nádheře Dyldylbumovi Šlechtném, jenž se tu a tam oddával lidožroutství. Tahle pasáž mi připomněla jednak naší Olivii Twist, o níž jsem se dnes dočetl v Žňovinách a jednak Skromný návrh, nejslavnější satiru všech dob.

„Hm…, dětské maso – náramná pochoutka. Jemné delikátní… hm… A je to moc zdravé, to říkají všichni lékaři. Nezůstává ležet v žaludku. Jenom tento… jsou moc hubené. Nic na nich není. To je proto, že pořád běhají. Musejí se zavřít do posady a pořádně krmit…“

Nikde na webu jsem bohužel nenašel krásné ilustrace Josefa Čapka. Čirou náhodu jsem ale našel na Divokém víně obrázek od Toyen, na němž jsou dvě námořnické postavičky, které mi připomněly mé dětské hrdiny, ovšem při potřebě, o níž sice Poláček nepíše, od které ale ani kouzla nepomůžou.


Žádné komentáře: