9. října 2007

Jak se mají tatínkové

Potěšilo mě, že ostravský loutkářský festival Spectaculo interesse vyhrálo divadlo Drak z Hradce Králové s inscenací Jak si hrají tatínkové, kterou jsme před rokem viděli v Libici a přišla mi na venkovský festival hodně dobrá – jde vidět, že se i ve skromných poměrech dají dělat dalekosáhlé věci.


Do koncepce na místo ředitele Kulturních zařízení Kadaň jsem si dal hned dva divadelní festivaly. Jednak Kadaňský divadelní květen, a pak festival studentského divadla Aerichalcus aneb O mosazný pohár, který by proběhl na podzim. Ten první má v Kadani tradici (1957-1988) a ten druhý by měl zaplnit mezeru v ústeckém divadelním dění, kde jako jediní v republice nemáme tento druh festivalu. Máte-li někdo tip či tipy, koho pozvat na jaro či na podzim, sem s ním/nimi. Divadlo Drak do Kadaně určitě taky zavítá, i když jako profesionální soubor někdy mimo festivaly.

2 komentáře:

Czina řekl(a)...

ono to s těma skromnýma poměrama nebbude zas až tak horké. vzhledem k tomu, že Drak je jednou z mála profesionálních loutkových scén v České republice, mají na to od státu poměrně dost peněy. to že inscenace vypadá, jako vyrobená na koleně je asi záměr.

každopádně je to představení dost staré a překvapuje mě, že se na ostravský festival dostalo až tak pozdě.

ale stejně je to pěkné, že vyhráli.

J-Lo řekl(a)...

Jen jsme se špatně pochopili, já myslel skromný festival v Libici ne divadlo, které na to opravdu má podmínky, aby tvořilo dobré kusy :-)

Ono na tom festivalu ani být nemělo, ale hradeckejm onemocněla herečka z plánovaný Carmen 20:07, tak dali Tatínky jako zástup;-)