26. září 2007

Poděbradská hymna

Všechny hádanky kolem různých verzí naší hymny byly zatím obstojně vyřešeny a proto jsem na dnešek nachystal obzvláště vypečenou verzi. V pátek jedeme s divadlem jako už tradičně do Libice nad Cidlinou na Divadelní babí léto (fotografie z našeho prvního soustředění v roce 2004). Nedaleko Libice je krásné lázeňské město Poděbrady. Autorem následující poděbradské hymny je tamní rodák, malíř a historik (1829 – 1898). Jestli toho někdo uhádne, má u mě zmrzlinový pohár.

Kde domov můj, kde domov můj?
Nad Labem, kde v vznešenosti,
Svědek slavné minulosti,
Vzhůru pne se pevný hrad,
Kde žil Jiří z Poděbrad.
Tento zámek svou zvu vlastí,
Poděbrady domov můj

Kde domov můj, kde domov můj?
V chrámu, v němž jest počívati,
Zbožné Kunce, „chudé máti“,
Choti krále Jiřího,
„Milovníci dobrého“,
V církev Krista, v němž jsem přijat,
Chrám kde ten, tam domov můj!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Václav Pok Poděbradský?

J-Lo řekl(a)...

Máš u mě pohár:-)