6. září 2007

† Pavarotti

Tohle jsem napsal o Bohémě v jednom ze svých prvních článků na soběpisníku 1. února 2006, a v březnu jsem si to potvrdil. Luciano Pavarotti v Bohémě debutoval. Na předměstí Modeny (vyslovuje se módena), kde se narodil, jsem jednou nocoval u dvou profesorů z Bologni, nejstarší evropské univerzity. Jeli jsme tenkrát s Lenkou z Neapole a oni nám zastavili na dálnici před Modenou a pozvali nás na noc k sobě. Vysadili nás před modenskou katedrálou, batohy jsme nechali v autě a napsali jsme si jen číslo autobusu, který nás pak svezl až k nim před barák. Popili jsme vína a v noci se strhla největší bouře, co jsem v Itálii kdy zažil. Mám na to krásné vzpomínky a tenhle klip mi zprostředkoval jednak pohled do překrásného modenského románského dómu a jednak Pavarottiho debut v roli Rodolfa v Bohémě. Psal se rok 1961.

Žádné komentáře: