22. srpna 2007

Výstava sovětského naivního umění 20. století

Včera bylo smutné výročí roku 1968 (ač já jsem si ho přebyl oslavou svých radostných tří měsíců). Večer jsem si nicméně přečetl několik studentských seminárních prací, které už pár let zadávám na téma „Babi, co si pamatuješ z roku 1968?“ a zase jsem poznal několik dalších zajímavých osudů a hlavně zase trochu víc pochopil svobodomyslnost generace, která se narodila až začátkem devadesátých let. Už se těším na letošní seminárky, mám skoro samé dějepisy, takže si celkem počtu. Docela mě včera v jedné práci rozesmál nápis, který byl prý krom budovy rozhlasu i někde na zdi v Kadani pod obrázkem oběšené slepice:

Raděj jsem si život vzala,
než bych Rusům vejce dala.

...

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

- Dědečku, tady to kolo nemůžete nechat, přijeli Rusové. - To nevadí, já jsem si ho přivázal...