8. května 2007

Babel



Zamiloval jsem se. Večer před odjezdem do Anglie jsem šel na film Babel. Bál jsem se, že tak dlouhý film před tak dlouhou cestou bude únavný a že v kině nevydržím. Omyl. Děj byl opravdu rozmanitý a přikoval mě k sedadlu. Řekl bych, že scénárista Guillermo Arriaga dostal nápad, ale celou dobu, kdy jej rozepisoval do těch tří jednotlivých příběhů, nevěděl nejen jejich konec, ale ani vývoj. A stejný proces zažívá i divák. Nakonec jeden příběh (marokánský) skončí tragicky, druhý (japonský) tak napůl a třetí (jak jinak než ten americký) má happyend. Mně se nejvíc líbila mexická vložka – přejezd přes hranice a lidová svatba. A tam lze taky najít odpověď na otázku, do koho že jsem se to zamiloval. Ano, do Gaela Garcíi Bernala. Celkem je mi líto, že nejsem gay. To bych pak určitě sestříhával podobný obdivný medailónky jako je tenhle.

Co se mi ale nepřihodilo v Anglii? Na kraji Londýna jsme měli ubytování a s námi tam byli i jacísi Frantíci. A jeden z nich mi Bernala hozně připomínal. Učil mě tancovat a taky slíbil, že mě naučí lyžovat, když už je z Alp. No, a moc pěkně se poslouchal, a tak jsem chodil spát až nad ránem. A i když jsem včera málem zaspal, průvodcování mě rychle zbavilo únavy a v autobusu jsem ty dvě noci pěkně dohnal.

xxx

Žádné komentáře: