8. dubna 2007

Není Tao jako Tao I

Když byl „náš“ Kuba malinkej, fascinovala ho u mě na compu postavička Grovera a neustále chtěl pouštět „o tom modrym ptáčkovi“ – dodnes nevím, co má tahle roztomilá, chlupatá, podivuhodná příšerka společného s opeřenci. Nicméně jsem se teď dopídil, že díky téhle a dalším postavičkám ze vzdělávacího programu pro předškolní děti Sesame Street se stal jakýsi Terry Tao geniálním matematikem. Jeden vědecký časopis poradil světovým matematickým expertům: „Jestli stojíte před nějakým zdánlivě neřešitelným problémem, jednou z cest k jeho vyřešení je nějak zaujmout pozornost Terence Taa.“

Jedna z přednášek na Kirwitzerových dnech bude věnována prvočíslům a právě (dnes teprve jednatřicetiletý) Terence Tao z Austrálie přišel na jistý zákon, jehož prostota mě nepřestane udivovat, jelikož bych řekl, že na něco tak zásadního se přišlo už ve starověkém Řecku – a ono až v roce 2004. Chcete-li vědět, o co jde, přijďte si v sobotu 21.4. dopoledne poslechnout přednášku doc. RNDr. Martina Klazara.

Škoda že jsem s Kubou neměl tolik trpělivosti, teď už je ve škole a ta ho jistě semele jako nás všechny. Třeba se ale aspoň přijede podívat na Kirwidny, slibuje mi to už dva roky.
mljt

Žádné komentáře: