10. dubna 2007

Miluješ mě?

Včera jsem sem dal písničku, která mi nedala spát, dokud jsem ji celou nepřeložil (včetně třetí sloky, jež v klipu chybí). Její text, který v originále napsal Nick Cave, mi asi nedá spát do konce života.

Tu noc plál oheň a dav kolem kvílel,
nebem se rozezněly divoké zvony
a já jsem věděl od té první chvíle,
že milovat ji budu, než mi srdce zlomí;
tisíce slz jsem z krásné tváře slíbal
mé dámě sedmi různých bolů,
některé ukradl, některé vyžebral, jiné vyhrál
a šetřil na dny, až zase budem spolu.
Té nekonečné noci stříbrné hvězdy plály
a zvony z kaple se málem ubimbaly!

Byla mi dána, abych poznal nepoznané,
všechno, co jsem dělal, kladl jsem jí k nohám
a pořád jsem se cítil nemístně a male;
našel jsem v ní všechny ďábly a jediného Boha.
V posteli strhávala sněhovou bouři,
falešné slunce nad hlavou jí plálo,
byla tak plná ohně, že v jeho kouři
její stín zubatěl a chlupatěl, až se mi zdálo,
že naše lásky se do sebe zamotaly
a zvony z kaple se málem ubimbaly!

Srdce měla láskyplné a tak oddané,
mysl zas krutou a strachuplnou,
snažil jsem se, opravdu, snažil, Pane,
ale dělám chyby, slzy se pro ně do očí mi hrnou,
tak si mě najdi, moje drahá,
jsem na dně usedlý špinavý lidský kal.
Slunce se ztrácí, už po mě sahá,
krevní oběh se jí do bot zasoukal,
měsíc svou zjizvenou tvář do oblaku halí,
a zvony z kaple se málem ubimbaly!

Všechny věci se berou ke svým koncům.
Věděl jsem, že ji ztratím, dřív než jsem s ní byl,
a udělal jsem všechno, na co mi zbylo sil,
abych byl na ni hodný, abych ji netrápil;
náramky na zápěstích bláznivě tancovaly
a zvony z kaple se málem ubimbaly!
mljt

Žádné komentáře: