10. května 2006

Komu to dřív uschne?

Dnes jsem zažil něco, co asi dlouho nezažiju. Když jsem otevřel dveře do jedné nejmenované maturitní třídy, čekal mě úchvatný pohled na dva téměř dvacetileté hochy, z nichž jeden usilovně foukal z dvaceti čísel na černou tabuli a druhý o krok vedle před tou samou tabulí mával svým nalinkovaným sešitem na matematiku. Na otázku, co to dělají, že si připadám jako v úplně jiném ústavu, mi bylo sděleno: „Hrajeme hru – Komu to dřív uschne.“ Nutno dodat, že usychaly dvě mokré stopy od houby, které zřejmě pár minut před tím vyváženě na tabuli otiskli. Napadlo mě, co asi v tu dobu hrají dívky, z nichž na hodině nebyla ani jediná, ale rychle jsem tu myšlenku zaplašil, aby mě pak nenapadlo někde ji zveřejňovat, třeba v soběpisníku. Tak až se někdy budete před maturitou nudit, zahrajte si třeba hru na to, „komu to dřív uschne“, a to by v tom byl ďas, aby vám nebylo veseleji.

Žádné komentáře: