15. března 2006

Všechno nejlepší, Veseline

Dnes slaví své jednatřicáté narozeniny mistr světa v šachu Veselin Topalov, a tak ho mohu uvítat ve svém věkovém poschodí. Uf, to už je nám tolika, Veseline?! Brzy se do našeho poschodí dostane i Brďa, můj věrný šachový soupeř a básnický souputník, s nímž jsem uhrál nějakých stovek partií a pročetl nějakých stovek básní. Mais où sont les neiges d'antan? Loňské sněhy nevím, ale ty letošní se asi hodlají udržet až do příští zimy.
Ale zpět k Veselinovi. Proč jsem si na něj dneska vzpomněl? Kdo viděl naši hru Škola pomluv, věz, že partie zde sehrávaná, jest právě partií mezi Veselinem Topalovem a Viswanathanem Anandem a rozestavení je na 26. tahu. Následující tahy jsou strhující. Kdo se v šachové hře trochu vyzná, jistě uzná, že Topalov to hraje opravdu geniálně. Skoro jako můj tatínek:-)


A ještě jeden krásný citát od Anatolije Karpova, který Topalova neuvěřitelně vyučil v partii z roku 1994 v Linares, kde obětoval dvě věže za pozici, která vedla k zdrcujícímu vítězství (stojí za to si ji přehrát aspoň v rychlosti, někteří ji považují za nejlepší Karpovovu partii, na obrázku má Karpov ještě obě věže). A teď už ten slíbený citát: „Mám rád 1.e4 , ale mé výsledky s 1.d4 jsou lepší.“ Mám to asi tak nějak s černovláskami a blondýnkami:-)

Žádné komentáře: