25. března 2006

Mintonette

Pod tímto názvem byl 9. února 1895 v křesťanské mládeži (YMCA) vynalezen nový sport s prvky tenisu a házené. O čtyři roky dříve byl ve stejné organizaci poprvé sehrán mač v basketbale, ale tento kontaktní sport nevyhovoval starším sportovcům. A tak pro ně tělocvikář William Morgan vynalezl tento nový sport, jenž později mírně změnil pravidla a hlavně název. Ano, jde o dnešní odbíjenou, mezinárodně volleyball. Vzpomněl jsem si na pana Morgana 111 let po jeho vynálezu, protože dnes se jdu ztrapnit na jeden turnaj, kde hrají samí machři v tomto sportu, jenž já provozuji dvakrát za rok a většinou si při něm přivodím nějaké zranění. Je to turnaj ke dni učitelů a naše družstvo bylo kooptováno z 5. do 1. skupiny. A to jsem se cítil nepatřičně už té páté:) No, bude to komedie! Naštěstí mi tento žánr není divadelně vzdálený, a tak si to možná ještě užiju. Snad to ale nepřejde do grotesky nebo do frašky, to není moje parketa:) Podám zde samozřejmě krátkou recenzi našeho výkonu.

Žádné komentáře: