19. února 2006

Vrabci na huntě

Lidové noviny vyhlásily soutěž o 20.000,-Kč na téma „Proč mizí vrabci?“. Bohužel pokud nejste ornitolog nebo aspoň absolvent přírodovědné školy, nemáte šanci, aspoň podle nesmyslných pravidel této soutěže. Kdyby dijonská Akademie vypisovala v 18. století soutěže jen pro studované filosofy, možná bychom nikdy neslyšeli o samoukovi jménem Jean Jacques Rousseau, jemuž byla školou právě příroda a cestování. A tak jsem se rozhodl na protest proti těmto pravidlům soutěže nezúčastnit.

Po přečtení tohoto článku jsem se naopak rozhodl zakoupit krmítko. Když jsem hledal na internetu, ihned jsem si vzpomněl na Demlovy Šlépěje č. XV, které jsem si o prázdninách koupil, protože je v nich zmínka o Vladimíru Holanovi, a autor v nich mj. popisuje, jak složitě v roce 1930 sháněl výrobce ptačích budek. Nicméně Aukro.cz nezklamalo. Mistr a Markétka, moji drazí sousedé, si nedávno také pořídili krmítko, ale stěžují si, že jim tam nelítají ptáčci. Tak uvidíme, co se stane, až budou mít na výběr ze dvou krmítek. To by bylo, aby se tu na jaře nevytvořila nová vrabčí kolonie. A tuhle máte moje nové krmítko, které by mi mělo za pár dní přijít poštou. --->

Žádné komentáře: