9. února 2006

Můj Havlíček v Chicagu


Když jsem dnes kontroloval své příspěvky na Wikipedii, tak mě u Karla Havlíčka Borovského překvapila otázka jednoho Chicagince (nebo Chicagana?), zda socha, kterou viděl cestou do města před Adlerovým planetáriem patří tomu našemu Havlíčkovi. A proč prý byl mučedníkem? Než jsem se jal vysvětlovat, našel jsem si, že socha Josefa Strachovského a Antonína Rusého byla vztyčena už v roce 1909, tedy ne, jak jsem si původně myslel až za časů českého starosty Chicaga Antonína Čermáka, za nějž bylo postaveno i to nejstarší planetárium v Americe. Nicméně potěší, že váš text v otevřené encyklopedii si čte někdo za oceánem. Moji milí maturanti, vaše seminární práce v podobě příspěvků na Wikipedii nezapadnou do zaprášených stohů papírových seminárek v kabinetech stejně zaprášených profesorů, ale budou si je číst v Chicagu, Sydney, Johannesburgu či na Kamčatce.

Žádné komentáře: